株式会社エフェクト|会社案内・パンフレット・カタログ・Web・デザイン制作

Works Graphic & Web

パンフレットデザイン オフィスサービス案内 Works|Graphic

オフィスに関する様々なコスト削減を提案されていらしゃる企業のサービス一覧パンフレットデザイン。

打ち合わせの際にターゲットのペルソナが明確でしたので、営業さんの説明方法や説明後の流れを想定し、コンセプトメイキングからデザインに落とし込みました。

どこが響くか。
実際にお会いできる方はどの役職の方なのか、その役職の方はどのような決定権があるのか。
そこを考え、パンフレットに反映できるようにパンフレットのコンセプトを考えていきました。

役員の方々に対して一番響くのは割引率。イメージ写真と何パーセント割引きなるのかを数字とメインビジュアルで表現し、印象が残るようにしています。その後の話は部署の担当者と営業さんで詳細な話をしてもらうように、ファーストインプレッションのツールとして制作しました。
 


Service brochure design for companies that have been proposed various cost reductions for the office.

As the target persona was clear at the time of the meeting, I assumed the flow after the explanation method and explanation of the sales person and dropped it from concept making to design.

Where does it sound?
Who is the person who can actually meet? What kind of decision of that person has the right to decide?
Thinking about that, I considered the concept of the brochure so that it could be reflected in the brochure.

The most important thing for executives is the discount rate. I express an image photograph and what percentage discount it is with a number and the main visual to make an impression remain. The rest of the story was created as a tool for first impressions, allowing the department staff and sales people to talk in detail.
 


内容 : サービス案内パンフレット
仕様 : A4 4/4c 16P
紙質 : サンシオン ハイホワイト 145kg

Creative Director : Hiroshi Nishimura
Designer : Hiroshi Nishimura


Tags : A4-16p | コンセプトメイキング | デザイン | パンフレットデザイン
  • Top
  • works
  • Graphic
  • パンフレットデザイン オフィスサービス案内